Viser 1 til 10 av 31 publikasjoner.
- CRPD frokostmøte #6 om holdningsarbeid26.11.2024
Ordene vi bruker betyr noe for hvordan vi ser på oss selv og på verden rundt oss.
- CRPD frokostmøte #5 om erfaringsdeling17.10.2024
I dette møtet får vi høre eksempler på hvordan råd har kommet i gang med arbeidet med CRPD, med innlegg fra Mona Breding Lersveen fra rådet i Verdal og Finn Berntsen fra rådet i Bodø kommune.
- CRPD frokostmøte #4 om CRPD i politikken26.9.2024Her får vi presentasjon av CRPD i politikken, fra Annbjørg Horgar. Annbjørg er folkevalgt for SV, og sitter i Trondheim bystyre. På frokostmøtet understreket hun hvor viktig det er å få til et paradigmeskifte for at samfunnet skal ta innover seg at hindre for samfunnsdeltakelse skapes nettopp i samfunnet.
- CRPD frokostmøte #3 om CRPD i norsk rett og praksis29.8.2024Her får vi presentasjon av CRPD i norsk rett og praksis, fra Guri Hestflått Gabrielsen fra Likestillings- og diskrimineringsombudet, med bakgrunn i LDOs rapport om inkorporering av CRPD.
- CRPD frokostmøte #2 om verktøy16.5.2024Her får vi presentasjon av nettressurser om CRPD fra Anders Kristiansen Braav Eriksen og Mari Kvelvane Johansen fra Barne- ungdoms og familiedepartementet, samt nettkurs om CRPD for kommunale råd av Ina Myran fra FFO Trøndelag.
- CRPD frokostmøte #1 om digital tilgjengelighet25.4.2024I dette frokostmøtet hører vi fra Funka om hvordan jobbe med digital tilgjengelighet, og Orkland kommune forteller om hvordan de har forbedret sine hjemmesider i samarbeid med det kommunale rådet.
- Gender-Sensitive Education: A Self-Study Course fot Pre-School Teachers1.1.2022
The project Fair Play at Schools focuses on gender-sensitive education at schools in Norway, Estonia and the Czech Republic. All the same, gender segregation in education and gendered labour market choices are present in all European countries, to different degrees and in somewhat different constellations.
The project aims at enhancing teachers’ sensitivity to gender issues. In this way, it will contribute to more inclusive classroom environments where girls and boys can develop their competencies in a safe and welcoming atmosphere without the pressure of restrictive gender stereotypes.Nedlastinger