Her ser du masteroppgaver.
Artikler
Viser 1 til 5 av 5 artikler.
- Masteroppgave: Ungdommers meningsdannelser rundt kjønnsnormer i reklamer på Snapchat21.6.2024
Fantastiske nyheter fra Anine Skuggevik Foss, en av våre stipendmottakere! Hun har nå fullført sin mastergrad i Likestilling og mangfold ved NTNU i Trondheim med strålende tilbakemeldinger. Oppgaven hennes ble rost for høy grad av akademisk skriving, selvstendighet og refleksjon, og hun oppnådde gode funn gjennom diskursanalyse. Gratulerer så mye, Anine! Vi er utrolig stolte av deg og ønsker deg lykke til med å finne drømmejobben din i Oslo.
- Masteroppgave: Manglende tilgang til BankID for personer med nedsatt kognitiv funksjonsevne under vergemål21.6.2024
Vi gratulerer Sylvi Birgitte Isaksen, som har vært vår masterstudent. Vi er så glade for at du har fullført og forsvart arbeidet ditt med suksess! Sylvis forskning fokuserer på digital ekskludering grunnet manglende tilgang til BankID, spesielt for personer med nedsatt kognitiv funksjonsevne under vergemål.
- KUNstipendiater 2024: Anine fra NTNU og Sylvi fra UiO26.1.2024
Likestillingssenteret KUNs masterstipend for 2024 er tildelt til Anine Skuggevik Foss og Sylvi Birgitte Isaksen. Vi mottok 43 søknader til stipendet.
- KUNstipend 202423.8.2023
Likestillingssenteret KUN lyser ut inntil to masterstipender på NOK 20.000,- til studenter som ønsker å skrive masteroppgave med et likestillingsperspektiv.
- Masteroppgave: Transpersoner opplever mer diskriminering, vold og følte seg mindre støttet på skolen enn ciskjønnede lhb-personer14.6.2023
Skrevet av Jacob Evje, KUNstipendiat 2023
Publikasjoner
Viser 1 til 3 av 3 publikasjoner.
- Masteroppgave: Manglende tilgang til BankID for personer med nedsatt kognitiv funksjonsevne under vergemål21.6.2024
En kvalitativ studie som undersøker manglende tilgang til BankID for personer med nedsatt kognitiv funksjonsevne under vergemål.
Nedlastinger
- Masteroppgave: Ungdommers meningsdannelser rundt kjønnsnormer i reklamer på Snapchat21.6.2024
Denne masteroppgaven tar for seg ungdommers forståelse og forhandling av kjønnsnormer gjennom reklamer på Snapchat. Det empiriske materiale er hentet fra seks fokusgruppeintervjuer med totalt 23 ungdommer mellom 16-19 år. Formålet med oppgaven er å belyse mulighetsrommet ungdommene har å forhandle om kjønn, gjennom en app som er en stor del av deres hverdagsliv. Forskningen som er gjort i denne oppgaven tar høyde for at flere ungdommer blir hørt i et sårt trengt forskningsområde om ungdom, kjønn, sosiale medier og oppvekstsvilkår.
Nedlastinger
- Transpersoner opplever mer diskriminering, vold og følte seg mindre støttet på skolen enn ciskjønnede lhb-personer14.6.2023
Bakgrunnen for studien er et samfunn hvor politikk, forskning og offentlig debatt i hovedsak sentrerer lesbiske, homofile og bifile personer sine erfaringer ovenfor erfaringene til transpersoner. Samtidig ser vi en bekymringsverdig økning i anti-trans bevegelser og anti-trans retorikk i høyreekstreme grupper i Europa. I tillegg er det økende splittelser i skeive miljøer, deriblant fokuset hos trans-ekskluderende feminister og LHB-personer som ønsker å utestenge trans personer fra bevegelsen.
Nedlastinger
Oppdatert 5.11.2024